welcome to my blog

Monday, July 11, 2011

praktikal

Assalamualakum blogger,
Hari ini first day aku gi menjalankan praktikal kat grand seasons hotel kat chow kit .Ya allah ,mula2 masuk hotel dah mula rasa berdebar2 begitu jugak dgn member aku asyikin. Mcm2 chef pastry ajar aku dgn ikin buat .hari ini kerja aku susun kuih ,kek and mcm2 lah .Buat benda yg sama sampai lah  esok2 berikutnya ,mak hai ada 3 shif ,shif pagi ,petang and tengah mlm ,gila lah ,dah lah berpecah dgn ikin .Huhuhuhu,sedih ye bila berpecah mulai minggu dpn.Tapi byk gila yg chef ajar kirorang tadi,penat memang penat but berbaloi lah byk dpt ilmu ..seronok gila lah ,  apa yg hri nie belajar kat kitchen kena tulis kat buku laporan ,x ley buang masa takut lupa pulak nanti..Esok dah lah kena gi hotel tepat kol 8 dah kena ada kat sana .ok lah aku dah penat sgt2 hari ini.Dah lah start kerja kol 8 sampai kol 4 ptg ..bye2 .

No comments:

Post a Comment